Det er helt uundværligt med leadgenerering i den online markedsføring i dag. Det er ikke længere nok at lade dine potentielle kunder opsøge din hjemmeside. Med en mere og mere brugerdefineret online tilstedeværelse, forventer dine kunder også en personlig oplevelse i overvejelsen inden et køb. Med den automatiserede leadgenerering sikrer du dig, at dine kunder vil blive mødt med de informationer, som de har brug for, når de skal beslutte at foretage et køb. Det betyder altså, at dine kunder vil opleve at blive hjulpet godt på vej fra start til slut i processen.
Leadgenerering er din vej ud hvor kunderne er
Du skal sørge for, at din hjemmeside og dine produkter bliver præsenteret på de platforme, hvor kunderne færdes. Det betyder altså, at du skal nå ud til dine kunder på blandt andet de sociale medier. Ved at have en automatiseret leadgenerering vil dette ske helt automatisk. Når et lead er identificeret, vil dit produkt blive præsenteret på en personaliseret facon, der betyder, at dit lead får den information, som det har brug for, der hvor de færdes.
Identificer de varme leads og slip for et nej
Med den automatiserede leadgenerering kan du skelne mellem varme og kolde leads. De kolde leads er dem, der først lige er startet på købsovervejelserne. Mens de varme leads er dem, der udviser en adfærd, der tyder på, at de er klar til et køb. Der er selvfølgelig forskel på, hvordan der skal følges op på de varme og de kolde leads, og det sikrer du dig med den automatiserede proces. De kolde vil blive motiveret yderligere, mens de varme er nogle, du bliver informeret om, så du kan kontakte dem med et tilbud, som de er klar til at sige ja til.
Slip for at skrive og sende nyhedsbreve
Når du har en automatiseret leadgenerering vil nyhedsbrevene være en del af den automatiserede proces. Ved hjælp af informationer om dine leads købsovervejelser vil der blive udsendt de emails, som er relevante for netop denne potentielle kunde. Der vil altså nøje blive udvalgt emails ud fra et på forhånden udviklet udvalg af emails.
Følg dine leads klikkeadfærd
Der er meget information at hente ved at følge dine leads klikkeadfærd. Den opnår du ved at få dine leads til at udfylde en formular på din hjemmeside. Det gøres bedst ved at sørge for at give et værditilbud, som de ikke kan sige nej til. Det kan for eksempel være, at de skal udfylde formularen for at få tilsendt et katalog. Når først et lead har udfyldt en formular, vil den automatiske leadgenering følge deres klik på din hjemmeside efterfølgende. Det betyder, at du kan sikre dig at få information om en potentiel kunde, der besøger din hjemmeside gentagne gange. Det vil ofte være et varmt lead, som du skal sørge for at kontakte.
Den automatiserede leadgenerering sørger altså for, at flest muligt potentielle kunder bliver præsenteret for dit produkt, og samtidig for at du har mulighed for at kontakte de mest lovende leads.