Hvis du har din egen virksomhed, har du garanteret også en tilhørende hjemmeside.
For dine kunder og dermed også dig selv, er din hjemmesides webdesign altafgørende for, hvordan du bliver opfattet.
Vi er alle sammen tryghedsnarkomaner i en vis grad, og kan derfor bruge lang tid på at finde en troværdig hjemmeside, der kan opfylde vores behov bedst muligt. Layoutet alene har en kæmpe betydning. Hvis man synes, det ser for rodet eller uprofessionelt ud, kan det hurtigt føre til, at man forlader siden igen og finder en anden hjemmeside.Du kan betragte dit webdesign som dit førstehåndsindtryk, og det er altså vigtigt, at du her efterlader et godt et af slagsen for at tiltrække kunder. Men hvornår har man egentlig et godt webdesign? Her kommer nogle eksempler på, hvordan du kan opnå et godt webdesign:
- Udgangspunkt i din virksomhed
Et godt webdesign bør først og fremmest tage udgangspunkt i din virksomhed. Hvilken type virksomhed har du? Hvad er dit brand? Dit webdesign skal gerne afspejle dette. På den måde er et godt webdesign altså også forskelligt fra virksomhed til virksomhed.
- Enkelt, professionelt og brugervenligt
Et uoverskueligt og uprofessionelt webdesign er svært at navigere rundt i. Som bruger af en hjemmeside vil man ikke bruge unødvendig tid på at finde den information man søger. For meget tekst kan også været forstyrrende. Disse ting kan derfor resultere i, at man forlader hjemmesiden, og du mister en potentiel kunde.
- CTA (Call-To-Action)
Et godt webdesign indeholder også CTA. CTA hjælper dig og din virksomhed med at få dine kunder til at gøre som du gerne vil have. Det kan f.eks. være at bekræfte et køb, tilmelding til et nyhedsbrev osv.
Har du ikke selv megen erfaring indenfor webdesign, kan du altid søge hjælp hos et webbureau. På den måde kan du sikre dig og din virksomhed et professionelt design og få din hjemmeside trafikoptimeret og dermed skaffe flere potentielle kunder.